2023. június 15.

20 perc könyvklub - 1-7. nap

Kedves Olvasó!

A Libri könyvkiadó elindította legújabb programját, amely a 20 perc könyvklub nevet viseli. Ennek keretein belül 30 napon keresztül ajánlanak 20 perces olvasnivalókat, amelyek egyenként egy bizonyos téma köré épülnek fel. Csupán egy regisztrációra van szükség a Libri weboldalán, és lehet is csatlakozni a könyvklubhoz. Minden napra van egy cikk, illetve olvasnivaló, amelyet be lehet jelölni elolvasottnak. Már elkezdődött a program, amikor én felfedeztem, és gondoltam, kipróbálom. Rövid ideig kikapcsolódást is jelent számomra, illetve a buszon utazva pont kitölti az időmet egy-egy napi olvasnivaló. 😊Ami még jobb, így van esélyem a heti nyeremények egyikét vagy a főnyereményt megszerezni.

Bővebb részleteket az alábbi linken találsz: 20 perc könyvklub

20 perc könyvklub – 1-7. nap

Szeretném megosztani veletek az első hetet, és röviden ismertetni, hogy milyen témákat érintett a Libri, illetve ezekhez milyen olvasnivalót ajánlott.

 

2023. 06. 05. – 1 nap – Miért épp 20 perc olvasás, és mire jó ez az egész?

Ahogy a cím is sugallja, tulajdonképpen arról van szó ebben a cikkben, hogy milyen jótékony hatással van az emberre akár csak 20 percnyi olvasás. Nap mint nap görgetjük a különböző közösségi felületeket, ahol az olvasásunk nem minden esetben alapos, sőt, legtöbbször csak akkor ragadja meg a figyelmünket, amikor számunkra érdekes kép kerül a szemünk elé, és így felfigyelünk a szövegre is. Legalábbis a magam nevében beszélek. Ebben a könyvklubban kifejezetten csak a szövegre, az olvasnivalóra redukálódik a figyelmünk, és bizonygatja is a cikk írója, hogy tegyük repülő üzemmódba a telefonunkat, hogy ne zavarjanak minket. Bár, én többnyire a munkahelyemről haza utazva a buszon olvasom a cikkeket, így a telefont hiába teszem elérhetetlenné, azt mégsem várhatom el, hogy mindenki elhagyja a buszt, hogy nyugodtan olvashassak. 😊

A napi olvasnivaló: Brianna Wiest – Te magad vagy a hegy

Teljes mértékben azonosulni tudtam ezzel a témával. A hegy metaforájával biztosan találkoztam, azonban nem foglalkoztam igazán a jelentésével. Szinte megelevenedett bennem, és mintha mögé bújt volna minden leküzdendő probléma, amellyel eddig szembesültem. Azonban a kezdeti negatív élményt felváltotta az elém táruló reménysugár, mely szerint ezek a problémák elvezethetnek a fejlődés útjára. Hiszen a problémák – legyen szellemi, vagy fizikai valójában – azt a lehetőséget nyújtják, hogy elérjük a célunkat. Viszont azt gondolom, ez borzasztóan egyén függő, és segítség nélkül talán nem is sikerülhet. Szorosan kapcsolódik az önszabotázs a hegy témájához. Ez is csak azt mutatja, hogy elsőkörben magunkban kell feloldani a korlátokat.

 

2023. 06. 06. – 2 nap – Ne várd a következő évadot, inkább olvasd el!

Hihetetlenül aktuális jelenleg számomra. Nem rég végeztem a Trónok harca sorozattal – igen, hozzám még csak most érkezett el a hype. Sokkal egyszerűbb volt bekapcsolni a szolgáltatót, és elindítani az újabb részeket, majd izgatottan várni a különböző szereplőket a csodálatos helyszínekkel, tájakkal, világbemutatással, és még erőltetnem sem kellett a figyelmemet, hiszen lázban tartott folyamatosan. Szóval, a hosszú sorozat után tervezem elolvasni a könyveket is. Ott sokkal inkább haladhatok a saját tempómban, eltűnődhetek bizonyos jeleneteken, és átgondolhatom a leírtakat. Egy film/sorozat, ahogy a cikk is írja, cselekményközpontú, így rengeteg fontos elemet kihagyhat, például a szereplők érzelmeit, kapcsolatait, különböző látásmódjait. Úgy érzem, ez így lesz a Trónok harca esetében, ahogy a Harry Potter filmeknél is ezt tapasztaltam. Hogy ellenpéldát is említsek, a Vámpírnaplók sorozatot mondanám. Csak azért olvastam el az első 5 könyvet, mert azt gondoltam, hogy jobb lesz. Tévedtem. Az utolsó elolvasott könyves értékelésem szerintem mindent elmond: Lisa Jane Smith: Leszáll az éj - Értékelés

Ami pedig a legfontosabb, amelyet ebben a cikkben olvashattam és én is tapasztaltam, hogy a könyvolvasás stresszcsökkentő hatású. 💓

A napi olvasnivaló: Jessica Knoll – Szerencse lánya

Nagyon érdekes részletet kaptam, és elsőre az jutott eszembe a főszereplőről, hogy egyrészt nagyon öntelt, másrészt mintha irigyelné mások életét. Ezután elolvastam a fülszöveget, amelyből kiderült, a főszereplő sérült lelkileg és valószínűleg arról szól a történet, hogy megpróbálja lezárni a múltat. Inkább a fülszöveg fogott meg, mint a részlet.

 

2023. 06. 07. – 3 nap – Nagyobb a lángja, mint a füstje

Újabb nap, újabb téma. A motiválatlanság a legtöbb esetben időszakos, ám mi van akkor, ha véglegesnek tűnik? Na, ebben az esetben kell elgondolkodni azon, hogy nem estünk-e a kiégés csapdájába. Hála Istennek, én nem tapasztaltam magamon ilyet, sőt. Legtöbbször fékezhetetlenül motiválttá válok egy újabb ötlettől, amelyet szeretnék megvalósítani, majd egyszerre csak elhagy a lelkesedés, majd ez kezdődik egy idő után elölről. A cikket olvasva arra jutottam, hogy addig jó, amíg ilyen érzéseim vannak, mert ha végleg elmúlik az érdeklődésem minden iránt, akkor bajban vagyok.

A napi olvasnivaló: Amelia Nagoski, Emily Nagoski – Érzelmi kiégés

A testvérpár könyve a cikk témájával foglalkozik, és segítik átlendíteni az érzelmileg megrekedt nőket, segítik megtalálni a kiutat ebből a helyzetből. Biztos vagyok benne, hogy hatalmas segítség lehet ez a könyv, hiszen már ebben a rövid részletben tapasztaltam, milyen erős pozitív energiával tudják a szerzők feltölteni az olvasót.

 

2023. 06. 08. – 4 nap – Az otthontól a murénákig és vissza

Elérkeztünk a következő témához, amely nem más, mint a vers. A cikk írója kifejti, hogy szerinte verset olvasni muszáj, amit nem teljesen értek. Abban igaza van, hogy a versek nagyon különlegesek, a nyelvezete és a metaforák mind egyedivé teszik a verseket, és elgondolkodtatóvá. Ám nem gondolom, hogy ez mindenki életében hiányt okoz, csak mert nem olvassa őket. Nem is ellenzem a versolvasást, nem nézem le azokat, akik ebben lelik örömüket. Pusztán engem nem hoznak lázba, és nem is érzem úgy, hogy szükségem van rájuk. Különböző ajánlókat olvashatunk a cikk írójától, így aki szereti a verseket, semmiképpen se hagyja ki.

A napi olvasnivaló: Závada Péter – A muréna mozgása

 

2023. 06. 09. – 5 nap – Egy városnyi titok vár!

Mivel vidéken élek, elég kevés emlékem és élményem tartozik országunk fővárosához, Budapesthez, amelyről szól ez a cikk. Általános iskolából egynél több alkalommal kirándultunk el, és átutazóban is voltam. Erről elég kellemetlen élményem van a múlt nyárról. Ugyanis a Balatonra tartottunk a párommal, és át akartunk kelni az Erzsébet hídon, amikor is a híd elején megrekedtünk, mert megállították a forgalmat a tüntetők. Ott rostokultunk már kora délelőtt a melegben legalább egy órát, és még a Citadellát sem tudtuk megtekinteni utána, hiszen éppen akkor nem lehetett bemenni. Tehát nem annyira örültünk ennek a nyaralásunk első napján.

Természetesen jobb, bár nagyon halvány emlékeim is vannak. Jártam a Hősök terén, az Országházban, a Halászbástyát is érintettük, szóval a fontosabb látnivalókat leginkább. Nagymamámmal többször utaztunk fel rokonokhoz, amikor még kisebb voltam. Vannak budapesti úti céljaink az idei nyaralásra is, de eldöntöttem, hogy előre nem tervezzük ki, mert úgyis keresztül húzza majd valami. Szóval maradnak az ötletek, aztán meglátjuk.

A napi olvasnivaló: Tittel Kinga – Mesélő Budapest

A könyv szerzője ebben a részletben kisebb-nagyobb látványosságokat mutat be, amelyekhez érdekességeket írt, ezzel ösztönözve a látogatókat, érdeklődőket, hogy látogassák meg. A miniszobor-vadászat kifejezetten tetszik, és ha hosszabb ideig járok Budapesten, mindenképpen felkutatom őket.

 

2023. 06. 10. – 6 nap – Itt az első könyves kihívás: olvass valahol máshol!!!

Ha esetleg unalmassá válna az otthoni kényelmes – netán kényelmetlen – olvasás, akkor ez a kihívás pont neked való. Meglehetősen egyszerű módja kimozdítani az embert a komfortzónájából, ha rávehetjük, hogy fogja kedvenc könyvét és vigye el magával egy olyan helyre, ahol még nem olvasott. Ez lehet a közelben található park, játszótér, vagy akár kereshetünk egy messzebbi, csendes helyet. A lényeg, hogy jól érezzük magunkat, és csak az olvasásra koncentráljunk. Magamtól még sosem mentem el máshova azért, hogy olvassak, de számtalan helyre vittem már magammal könyvet. Ha utazom busszal, vonattal, ha tudom, hogy várakozással fog telni az időm nagy része, akkor beteszek egy könyvet a táskámba, és kihasználom azt az olvasásra. Ha szeret az ember olvasni, akkor bárhol élvezetét leli benne, amennyiben nem zavarják külső tényezők. Azt is meg tudom érteni, hogyha valaki idegen környezetben, vagy zajos, külső ingerekkel teli helyen nem szeret olvasni. Számomra ez változó. De a legjobb megoldás, ha mindig van kéznél olvasnivaló, abból baj nem lehet.

A napi olvasnivaló: David Attenborough – Az élő bolygó

Bevallom, kissé összezavarodtam, amikor ezt a részletet olvastam. Nem értem, hogyan kapcsolódik a cikkhez. Ha már a természet irányába kanyarodtunk, talán érdemesebb lett volna olyan olvasnivalót választani, amely az erdőt és annak közvetlen környezetét írja le. Sajnos ez nem tetszett nekem annyira.

 

2023. 06. 11. – 7 nap – Nem biztos, hogy jó ötlet átolvasni az éjszakát

Biztosan nem csak velem fordul elő, hogy egyszerűen nem tudok fennmaradni azért, hogy előrébb jussak a könyvben, vagy be is fejezzem. Mindegy, milyen pozícióban olvasok, mindegy, hogy mekkora fénynél, ha a szemem előtt szó szerint táncolni kezdenek a betűk és szavak, akkor bizony ideje félretenni a könyvet. Előfordult már olyan, hogy az izgalom miatt ébren tudtam maradni, amíg szükséges volt, azonban huzamosabb ideig nem ment. A nagyapám ellenben ilyen volt. Ha hajnal négy órakor is kelt, hogy munkába induljon, akkor is tudott olvasni akár három óráig. Valószínűleg tőle örököltem az olvasás szeretetét, de ilyen éjszakába nyúló olvasásra még nem vetemedtem.

A napi olvasnivaló: V. E. Schwab – Gallant

Örültem, hogy betekintést nyerhettem ennek a könyvnek a világába, hiszen már régóta láttam Molyon, és rengeteg követettem elolvasta. Az elején nem találtam érdekfeszítőnek, ám a végére nagyon izgalmassá vált, így biztos lettem benne, hogy nekem ezt a történetet el kell olvasnom.

 

Ez lenne az első hét. Kíváncsian várom a továbbiakat. Még nem késő a könyvklubhoz csatlakozni, hiszen teljesen az elején jár a program. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése