2023. június 3.

Könyves beszámoló #1 2023. Május

 Könyves beszámoló #1
2023. Május


A kép saját készítés és szerkesztés

Kedves Olvasó!

Úgy döntöttem, hogy a blogomon nyitok egy újabb oldalt, amelynek az elnevezése „Könyves beszámoló”. 📚 Ezen az oldalon azokat a bejegyzéseimet olvashatjátok, amelyekben részletezem az olvasmányaimat és a könyves beszerzéseimet. A moly.hu weboldalon már évek óta regisztrált vagyok, ám sosem készítettem oda sem rövid összefoglalókat, ezért gondoltam, hogy a blogomon helyet kaphatna. Jellemző rám, hogy többnyire elhúzom ezeket a beszámolókat, elkanyarodok más irányba, így bőven van itt helye ezeknek az összefoglalóknak. Ami még szerepet játszik a „Könyves beszámoló” oldalának megnyitásában, az az, hogy mostanában kevesebb időm van az írással és írástechnika tanulásával, gyakorlásával foglalkozni, tehát ezzel próbálom valamennyire pótolni a hiányát. Emellett pedig neked, olvasónak is szeretnék motivációt nyújtani az aktuális könyvek elolvasásában. Számomra is egy élmény megírni ezeket a bejegyzéseket, illetve visszaolvasni is remek lesz a későbbiekben.

 

Könyv vásárlás:

Először is a hónapban megvásárolt könyvekkel kezdem, ami elég rövid is lesz. Ugyanis az éven olyan elhatározásra jutottam, hogy sokkal kevesebb könyvet veszek, mint eddig. A moly.hu felületén a saját kis könyvtáramnak a 83 százalékát olvastam el eddig. Ami azt jelenti, hogy a maradék 17 százalék mind olvasatlan, és ez pontosan 36 könyvet jelent. Te jó ég! Év végére szeretném, ha a könyvtáram legalább 95 százaléka olvasott lenne, hiszen már így sem férek a könyvespolcaimra. Igaz, hogy jelenleg könyvutalványok várnak nálam beváltásra. Sikerül majd beszereznem néhány áhított kötetet, ezeket pedig hamar el is fogom olvasni.

Ebben a hónapban egyetlen könyvet vásároltam, mégpedig Leiner Laura 40 nyári nap című regényét. Alig vártam az újabb történetet tőle, és ezúttal egy hosszú kötettel lepett meg minket. Még várom az alkalmas időpontot, amikor elkezdhetem, hiszen ismerem magam, és tudom, hogyha neki állok, akkor képes vagyok több órán át olvasni. Pedig rengeteg teendő van még ezen kívül, ami vár rám. 😄

Kép forrása

Olvasmányok:

A legtalálóbb cím ennek a blogbejegyzésnek talán ez lenne: „Egy hónap a Maddox fiúkkal + egy kis extra”. 😀 De semmi rosszra nem utalok, egyszerűen csak Jamie McGuire könyvei közé becsúszott kettő, teljesen más témájú könyv.


Képek forrása

Akkor döbbentem rá, hogy a Gyönyörű sorscsapás sorozatnak csak az első részét olvastam régebben, amikor barátnőmmel megnéztük moziban a filmadaptációt. Így több sem kellett, azonnal elkezdtem elölről a sorozatot. Igaz, hogy az első részt áprilisban kezdtem el, de a legnagyobb részét május elején olvastam el.

Nem bántam meg, könnyed olvasmány mind, és ki tudta kapcsolni az agyamat, kicsit eltávolodtam így a külvilágtól. Elmerültem Abby és Travis viharos kapcsolatában, amelyet mindkét szemszögből megismerhettem. America és Shepley története nekem kevésbé tetszett, nagyon sokat ugrált az időben az írónő, és igazán nem bontakozott ki véleményem szerint a kapcsolatuk. A sorozat utolsó részét, a „Majdnem gyönyörű” című könyvet még nem volt lehetőségem elolvasni, de minél hamarabb szeretném. Fejben még nem engedtem el a párt, és kíváncsi vagyok, a házasság után hogyan alakult pontosan az életük.

A filmadaptációról írnék néhány sort. Úgy indultunk el a moziba, hogy előtte már hallottuk, olvastuk a véleményeket, és sokan nem voltak vele megelégedve. Az én őszinte véleményem viszont az, hogy kellemes csalódás volt. El sem tudtuk képzelni, hogyan tudja alakítani Dylan Sprouse az emlékeinkben élő kemény, harcias Travist, a film után viszont nem is tudnék jobbat elképzelni. Nekem tetszett az alakítása, és beleillett a szerepébe, jókat nevettem a poénos, vicces jelenetein. Virginia Gardner színésznőt nem volt lehetőségem megfigyelni más filmekben, amikben szerepet játszott, de a Gyönyörű sorscsapásban nem volt vele problémám. Maga a karakter kissé sok volt nekem néha, ahogy húzta, halasztotta, és nem merte bevallani az érzelmeit. Ez a könyvben is jellemző igazából. Ahogy azt már tapasztalhattam, a könyvek nagy részét nem viszik a vászonra, és bizony sok minden kimaradt ezúttal is a filmből. Egy-két részletet nagyon sajnálok, hiszen más megvilágításba kerülhetett volna a kapcsolatuk. A folytatást kíváncsian várom.


Ezután, milyen meglepő, elkezdtem a Maddox testvérekről szóló sorozatot. Ebben a hónapban csak az első részt, a Gyönyörű tévedés című könyvet sikerült elkezdenem és befejeznem. Trenton és Cami életét nem mondanám zökkenőmentesnek, bár nem is vártam mást. El tudom képzelni, mennyire nehéz a választás, ha két embert is szeretünk. Valóságos gyötrődés. A másik oldalon pedig ott van a hősies szerelmes, aki nem tudja elengedni a másikat. Tipikusan az a szituáció, ami akaratlanul is a könyvhöz szögezi az embert, hiszen viszi a kíváncsisága a végét illetően. Ha pedig elhangzik a sorok között, hogy valamilyen titok áll a háttérben, akkor onnantól nincs megállás. A végén annyira meglepődtem, pedig igazából az orrom előtt volt nekem is minden, ahogy Trenton esetében.

Emlékszem, amikor az írónő Véletlen sorozatának az első részét olvastam, nem is értettem, hogy a Gyönyörű sorscsapás és a Maddox testvérek mellett hogyan tudott ennyire eltérőt, ennyire rosszat kiadni a kezei közül. Sajnos ez a véleményem, hogy rossz. Remek alapötlet rendkívül szörnyű kivitelezéssel, illetve egy csepp érzelmet sem váltott ki belőlem azon kívül, hogy bosszankodtam a történetvezetésen. Ritkán írok értékeléseket könyvekhez, ehhez viszont akkoriban pont megfogalmaztam egyet, amelyet itt találsz: Jamie McGuire - Véletlen szerelem Értékelés Aki tervezi elolvasni, mert tetszik neki a fülszöveg alapján a történet, annak nem ajánlom az értékelést, mivel spoilert tartalmaz. És valószínűleg a kedvet is elveszi.


Kép forrása

Visszakanyarodok a májusi olvasmányaimra. Ahogy az elején írtam, jutott idő a Maddox fiúk között másra is. Egy hihetetlenül aranyos történetet vettem a kezeim közé, amely gyönyörűen mutatta be a jellemfejlődést, és a lélek gyógyulását. Az Ahol az erdő a csillagokig ér🌟című regény a szívemhez nőtt a szereplőivel együtt. Sokáig azt hittem, ez egy fantasy történet lesz, amelyben Ursa különös viselkedése lesz a kulcs. Végül így is történt, de nem fantasy kerekedett ki belőle. Három főszereplőnk igazán szomorú múlttal rendelkezik, és nagyon göröngyös utat tudhatnak maguk mögött. Amikor Jo, Gabe és Ursa közös kalandba kezdtek, egyikük sem sejtette, mennyire megváltozik az életük. Szerettem olvasni, és ajánlom mindenkinek, hiszen senki sem fogja megbánni. Én is biztos vagyok abban, nem úgy került vissza a polcomra, hogy többet nem veszem a kezembe. Ha lehetne, akkor az összes létező csillagot a könyvnek adnám. 😊


Kép forrása

Pár évvel ezelőtt elkezdtem gyűjteni a Marvel képregénysorozatot, és ebből még vár rám több olvasatlan kötet. Májusban egyet olvastam el ezek közül, mégpedig a Fekete párduc című történetet. Néha jól esik, ha egy képregényt olvashatok, hiszen olyan könnyen túl tudok lendülni rajta, az illusztrációk pedig viszik a történetet. Ahogy általában olvasás közben nem jellemző rám a problémákon való gondolkodás, úgy a képregények közben még annyira sem.


Május hónap számokban: 7 könyv / 2174 oldal


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése