2023. július 5.

20 perc könyvklub 22-28. nap

Kedves Olvasó!

Az utolsó előtti hétről hoztam egy rövid beszámolót, tehát hamarosan véget ér a 20 perc könyvklub. Minden nap igyekszem olvasni, ám furcsa lesz a könyvklub nélkül, hiszen mindig kíváncsian vártam, vajon mi lesz a következő téma, amivel foglalkozhatok. Többször fordult elő eddig is, hogy nem tudtam bőven hozzászólni a témához, viszont ennek ellenére örültem a beleolvasóknak. Fogadd sok szeretettel tőlem erről a hétről is a véleményezésemet. Ha van kedved, írd meg kommentben, te mennyire tartottál ki a könyvklubban, és mely olvasmányok nyerték el a tetszésedet. :)


20 perc könyvklub 22-28. nap



2023. 06. 26. – 22. nap – 20 perc olvasás betűk nélkül

Amióta megszerettem az olvasást, körülbelül 2 éve kezdtem el képregényeket is olvasni. A Marvel-képregények gyűjteményének egy részét vásároltam meg, és ezekből csemegézek, amíg vannak olvasatlanok. Annak ellenére, hogy képregény, szerintem egyáltalán nem könnyebb olvasni. Sokszor azon kapom magam, hogy csak a szövegre koncentrálok, és a képekről lemaradok. Megálljt kell parancsolnom az agyamnak, hogy legyen időm megcsodálni az illusztrációkat is. 😊 Egyébként nagyon jó, mert sokkal hamarabb túllendülök rajta, és olyan érzés, mintha gyorsabban olvastam volna, pedig nem is erről van szó. Rövidebb a képregények olvasási ideje, de nem egyszerűbb olvasni, azt gondolom. 😊

A napi olvasnivaló: Yuval Noah Harari, David Vandermeulen – Sapiens - Rajzolt történelem II.

Néhány oldallal többet is megnéztem volna ebből a képregényből, hiszen az illusztrációk nagyon szépek. 😊

 

2023. 06. 27. – 23. nap – Kapd le a könyvespolcod legrégebbi lakóját, és tölts vele 20 percet!

Őszintén, nem tudom sajnos megmondani, melyik könyv lehet a könyvespolcom legrégebbi lakója. Az első olvasott könyvem, amire emlékszem, az A két Lotti, illetve szorosan utána a Lassie hazatér, illetve a Pál utcai fiúk. Ezeket szerettem is. 😊 Ha pedig azt nézem, hogy melyik könyv indította be nálam az olvasás szeretetét, akkor az a Harry Potter sorozat. Mindegyik része a polcomon van, szinte már könyvtári példányok, néha úgy veszem a kezembe, mintha szétporladhatna egy érintéstől. Ezeket a könyveket idén el is olvastam, szóval lehet azt mondani, hogy nem olyan régóta hevernek a polcon porosodva.

A napi olvasnivaló: Robert Merle – Mesterségem a halál

Egyszerre vonz és taszít ez a könyv. Elborzasztanak azon cselekmények sorozata, amit a könyvben bemutatnak, és nem hinném, hogy lenne gyomrom végigolvasni egy ilyen történetet. Már ez a kicsi részlet és maga a fülszöveg elég volt számomra. Semmi problémám az íróval, vagy a fogalmazással, hanem a téma az, ami miatt ezt a könyvet nem fogom elolvasni. Sose leszek elég erős hozzá, ahogy az előző bejegyzésemben is írtam.

 

2023. 06. 28. – 24. nap – Milliókat inspirálnak és most az életüket is elmesélik

Ha választhatnék egy híres embert, akivel leülnék kávézni, ki lenne az? Hirtelen a kedvenc írónőim egyikét vágom rá, még pedig Colleen Hoovert. Én újra és újra elcsodálkozok azon, hogy mennyi gyönyörű, egyben elgondolkodtató történetet megalkotott. Imádom a stílusát, a fogalmazását. Sokszor csak ámulok a legújabb könyvein, amelyeket a kezembe veszek, és legtöbbször úgy teszem le őket, hogy ismételten bővült a kedvenceim könyvtára. Ugyanilyen lelkesedéssel beszélgetnék J. K. Rowling, vagy éppen Leiner Laura írónővel is. Össze kellene írnom a kérdéseimet, és a témákat, hiszen szemtől szemben annyira izgulnék, hogy egy hangot sem tudnék valószínűleg kiadni, illetve mindent is elfelejtenék, amit arra a rövid beszélgetésre terveztem. 😊

Ahogy már korábban írtam, önéletrajzi művek olvasása is a terveim között szerepel, és talán kicsit közelebb tudhatom magamhoz az írókat/írónőket, ha jobban megismerem az életüket. 😊

A napi olvasnivaló: Tom Felton – Túl a varázslaton

Majd kicsattantam az örömtől, amikor megláttam a mai olvasnivalót. 😊 Eddig is nagyon erős volt a késztetés, hogy a polcomon tudjam Tom Felton életrajzi könyvét, mostanra pedig biztossá vált. Azt hiszem, hogy a legközelebbi könyvesbolti látogatásom alkalmával nem fogok nélküle haza jönni. Imádtam ezt a kis részletet is, és annyira jó egy kicsit belátni a kulisszák mögé. Nagyon kíváncsi vagyok, mit tartogat még. 😊

 

2023. 06. 29. – 25. nap – Ezeket a könyveket egy elvetemült gamer is szívesen el fogja olvasni!

Nem vagyok egy hatalmas gamer, viszont én is el tudom ütni az időt olyan játékokkal, amelyekkel szívesen foglalkozom, akár telefonon, akár számítógépen. A cikket olvasva teljesen érthető, hogy bizony ehhez a tevékenységhez is hozzátartozik az olvasás. Hiszen hogyan ismerhetnének meg a játékosok különböző videojátékokat, ha nem olvasnak utána. Sosem gondoltam bele igazán, mert nem is ítélem el a gamereket. Mindenkinek meg kell találnia azt a szórakozási módot, amivel a leginkább fel tudnak töltődni egy kicsit. 😊

A napi olvasnivaló: William Gibson – Neuromancer

Hát, ez érdekes volt. Ami a leginkább megragadta a figyelmemet, az a 135 éves emberke. Sajnos nem annyira fogott meg ez a részlet.

 

2023. 06. 30. – 26. nap – A nagy bevallás napja: ezeket a könyveket nem olvastuk, de eddig sosem vallottuk be

Az én esetemben a kötelező olvasmányokkal az volt a helyzet, hogy teljes szívemből utáltam őket. 😁 Sosem tudtam elolvasni az Egri csillagok vagy A kőszívű ember fiai című könyveket, valahogy nem találtam meg velük a közös hangot. Egy-kettő kivétel volt, például a Szent Péter esernyője, vagy Az ember tragédiája, de nyilván ezeket sem a legnagyobb lelkesedéssel olvastam.

Ami biztos, hogy még általános iskolában A két Lotti, a Lassie hazatér és a Pál utcai fiúk nagyon magával ragadott, de összesen talán erről a három kötelező olvasmányról tudom elmondani, hogy tetszett. Hiába szerettem már később olvasni. Biztosan nem csak én vagyok így ezzel, és az is lehet, ha most venném a kezembe a felsorolt könyveket, még tetszenének is. Ahogy a cikkben írják, felnőtt fejjel másképpen tekintünk rájuk, másképpen fogjuk fel. Ha elfogyna a kívánságlistám, vagyis bekövetkezne a lehetetlen, akkor megeshet, hogy elolvasom a régi jó kötelezőket. 😊

A napi olvasnivaló: George Orwell – 1984

Ismételten nem értem ezt a nagyon rövid beleolvasót, ráadásul telefonon elég kényelmetlen volt olvasni. Összesen kettő beszkennelt oldalt kaptam, és még eldönteni se tudom ennyi alapján, érdekelni fog-e a történet. És mivel ez is egy kötelező, nem fog előre ugrani az olvasási listámon. 😊

 

2023. 07. 01. – 27. nap – Hangoskönyvek újra pörögnek, és minden korosztály imádja őket

Teljes mértékben egyetértek a cikkben leírtakkal, hiszen miért ne köthetnénk össze a kellemest a hasznossal? A hangoskönyvek újabb utakat nyitnak meg az olvasni vágyók számára, ha kevesebb idejük van leülni nyugodtan akár a papír alapú könyvvel, akár e-bookkal. Én is elkezdtem egyszer hangoskönyvet hallgatni, mégpedig a Harry Pottert. Tetszett egyébként, de végül abbahagytam, mert rájöttem, hogy sokkal jobban szeretek a saját tempómban haladni. Ettől függetlenül az olvasó hangja nagyon kellemes volt, a megfelelő helyeken változtatta meg a hangszínét és teljesen érthető volt minden szava. Akkor hallgattam így könyvet, amikor a szabadidőmben nem tudtam eldönteni, mit is szeretnék csinálni, így két tevékenységet végezhettem egyszerre. A házimunkával én nem kötném össze, mert félek, hogy nem tudnék rendesen figyelni mindkettőre, úgy pedig nem sok értelme van. Inkább zenét hallgatok mosogatás, takarítás közben. 😊

A napi olvasnivaló: Kavagucsi Tosikadzu - Ónodi Eszter – Mielőtt a kávé kihűl (Hangoskönyv)

Már korábban is szemeztem ezzel a könyvvel, és megjelenésekor is rengeteg pozitív véleményt kapott, ám azóta sem vettem kézbe. Ezúttal ez a nagyon rövid beleolvasó meggyőzött. Ennyi nekem pontosan elég volt ahhoz, hogy tudjam, szeretni fogom a könyvet és a kis történeteit. 😊

 

2023. 07. 02. – 28. nap – Young Adult könyvek, amiket érdemes elrejteni az iskolapadba

Bár nem vagyok még olyan távol a YA korosztálytól, de már számomra is hatalmas nosztalgikus élményt nyújtanak a kamaszokról, iskoláról és ebben az életkorban előforduló problémákról szóló történetek. Szerintem ezért is szeretik a felnőttek, hiszen visszarepíti őket azokba az időkbe, amikor ők voltak fiatalok, és emlékezhetnek akár jó vagy akár rossz időszakokra. Esetleg elképzelik, milyen lett volna az életük, ha nekik is úgy alakult volna, mint a könyv főszereplőjének. Röviden, én nagyon szeretem a Young Adult zsánert. 😊

Kíváncsiságból megnéztem a moly.hu weboldalon, hogy mennyi YA könyvet olvastam el, és kereken 100-ra jött ki. 😊

A napi olvasnivaló: Axie Oh – XoXo

Még nem jött velem szembe ez a történet, de megtetszett. Tipikusan a tinédzserkorról szól, a szerelemről, csalódásról, tanulásról. 😊 Mindenképpen felkerült az elolvasnivalók listájára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése