2023. július 11.

20 perc könyvklub 29-30. nap + Összefoglaló

Kedves Olvasó! 😊

A végére érkeztem a könyvklub programjának, és készítettem egy rövid összefoglalót. Ha a korábbi bejegyzéseket nem láttad, akkor ide kattintva megtalálhatod.

Jó böngészést és olvasást kívánok! 😊

 

20 perc könyvklub 29-30. nap + Összefoglaló

 

2023. 07. 03. – 29. nap – Ha csak 10 perced van olvasni

Próbálkoztam már novella írásával, és bár teljesen kezdő vagyok, tudom, hogy mennyire nehéz összerakni egy jó történetet ilyen rövid terjedelemben. Fontos, hogy legyen mondanivalója, és át is tudjuk azt adni benne. Hiába tűnik könnyebbnek, hiszen nem több száz oldal egy novella, így nem kell sokáig írni és görcsölni azon, hogy végig fenn tudja tartani a figyelmet, izgalmas legyen, ugyanakkor ne erőltetett. De a novella még ennél is nehezebb. Pláne az olyannak, mint én, aki szereti a mondatokat felesleges töltelékszavakkal tele pakolni. 😊 Tehát nem könnyű megírni, és az olvasását sem szabad elsietni. Hamar túllendülhetünk rajta, viszont akkor elmulasszuk észrevenni azokat a jeleket, amelyeket maga az író elrejtett a novellában. Fontos, hogy tudjuk értelmezni a mondanivalóját.

A napi olvasnivaló: Alice Munro – Valamit el akartam mondani

Őrültség, ahogy a rövid olvasmányban is elhangzik, de én hiszek a reinkarnációban. Mivel magát a fantasy-t is szeretem, így talán annyira nem elképzelhetetlen számomra ez a dolog. 😊 Nem vagyok megszállottja, mint a férfi az olvasmányban, és nem híresztelem másoknak, ám nagyon is elhiszem, hogy létezhet ilyen. Viszont pontosan azért korlátozódhat az emlékezet a jelenlegi életre, mert akkor összekeverednének az emlékek. Ennél a férfinél valószínűleg nem ez történik. Felkeltette az érdeklődésemet ez a könyv. 😊

 

2023. 07. 04. – 30. nap – A 20 perc könyvklub 10 parancsolata

Szebben nem is zárhatta volna le a Libri ezt a programot, mint ezzel a 10 parancsolattal.

Azzal nem lesz baj, hogy mindig legyen nálam egy könyv, amelyet a kezembe vehetek az alkalmas perceimben, és ez segít is kikapcsolni az agyamat. Olvasónaplót konkrétan nem vezetek, ám a blogon helyettesítem ezt. Amennyire időm engedi, minden nap megpróbálok beiktatni akár csak pár percnyi olvasást is, a moly.hu weboldalon pedig egyértelműen tudok tájékozódni a könyvekről, és ezekkel kapcsolatos információkról. Egyszóval, szerintem a 10 parancsolatnak eleget teszek. 😊

 

Összegfoglaló 

Számomra egy élmény volt ez a közel 5 hét. Rengeteg témát boncolgatott a Libri, és rengeteg könyvet ismerhettem meg kicsit jobban a program által, ezért örülök, hogy még az elején csatlakozhattam. Furcsa lesz a program nélkül, hiszen már nem kell rendszeresen feljárnom az oldalra, hogy meglessem, mi lesz a következő téma és olvasnivaló, amiről véleményt alkothatok.

Összeírtam azokat a könyveket, amelyek a részlet alapján elnyerték a tetszésemet, és a jövőben nagy eséllyel el fogom őket olvasni:

Brianna Wiest – Te magad vagy a hegy

V. E. Schwab – Gallant 

Náray Tamás – Barbara – A végzet (1. kötet)

Emily Henry – A könyvek szerelmesei

Tom Felton – Túl a varázslaton

Axie Oh – XoXo

Ezek közül kettő könyv már a képzeletbeli olvasnivalók listáján szerepelt nálam, és a beleolvasó csak megerősített abban, hogy nekem ezeket a könyveket nem szabad kihagynom. 😊

Te, kedves olvasó, részt vettél a programon? Ha igen, mely könyvek kerültek fel a listádra? 😊 Kíváncsian várom a hozzászólásokban a könyvcímeket. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése