2023. július 12.

2023. Félévi összegzés

A kép saját szerkesztés

Kedves Olvasó!

Következő bejegyzésem a 2023-as év első félévének összegzéséről fog szólni. Az ötletet Lobo weboldalán láttam. Az eredeti bejegyzést ide kattintva megtekintheted. 😊

Nagyszerű ötlet és egy átfogó képet ad ennek a listának a kitöltése, és én örömmel írtam meg hozzá a bejegyzést.

Számokban kimutatva így néz ki az első félévem: 24 könyv / 8734 oldal

Magamhoz képest nem tartom rossz aránynak, illetve az év második felében még bőven túlteljesíthetem. Nincs kitűzött célom, viszont olyan jó érzés látni mindig év végén egy olyan mennyiséget, amellyel elégedettnek érzem magam. Ha az 50 elolvasott könyv sikerülne idén, akkor boldogan fogadnám a 2024-es évet. 💓

Jó olvasást kívánok! 😊

2023. Félévi összegzés


1. A legjobb 2023-as olvasmányod.

A kép forrása

Örök kedvencem és semmilyen történet nem fogja felülmúlni azt a nosztalgikus érzést, amelyet kivált. Mindig visszarepít engem abba az időbe, amikor kíváncsiságtól telve leemeltem J. K. Rowling a Harry Potter és a bölcsek köve című könyvét a testvérem polcáról. Csak leültem a kanapéra, gondolva a 12 éves fejemmel, hogy biztosan hamar visszateszem, majd azon kaptam magam, hogy beszippantott Harry és a Roxfort világa. 😊


2. A legjobb folytatás, amit 2023-ban olvastál.

A kép forrása

Folytatás címszó alatt nem tudok olyan könyvet hozni, amely idén jelent meg, mert olyat sajnos még nem olvastam. Így a Veszedelmes sorscsapás című könyvet sorolnám ide. Travis szemszöge ismételten bemutatta azt, hogy a férfiak és nők mennyire másképpen tudják értelmezni a másik fél mondanivalóját. Emellett izgalmakkal teli volt az ő élete, illetve sajnáltam azokban az időszakokban, amikor nem lehetett a szerelme mellett.


3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.

A kép forrása

Egyértelműen Colleen Hoover Velünk kezdődik című regénye. A megfelelő napokra tartogattam a kedvenc írónőm legújabb magyarul megjelent könyvét, és hamarosan ki is olvashatom. 😊


4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.

A kép forrása

Bár idén jelentették be, nagyon várom a Harry Potter Varázsalmanach könyvet, amely részleteiben mutatja be a varázsvilágot. 😊 Nagyon nehezen tudok ellenállni bárminek, ami a Harry Potterrel kapcsolatos, ezt a könyvet pedig egyáltalán nem fogom tudni kihagyni.


5. Legnagyobb csalódás.

A kép forrása

Valószínűleg sokan elhűlve fogják nézni, hogy melyik könyv okozta számomra a legnagyobb csalódást eddig idén. Nekem szinte szenvedés volt Erin Morgenstern Éjszakai Cirkusz című regénye. Az lehetett a baj, hogy túl nagy elvárásokkal indultam neki ennek a könyvnek, főleg a Caraval világa után. Sejtettem, hogy nem lesz hasonló a két történet, a két világ, de semmilyen érzelmet nem tudott kiváltani belőlem az Éjszakai Cirkusz. Celia és Marco szerelme számomra nem létezőnek tűnt, mintha egyszerűen a szerelmüket leíró szavak, mondatok csak véletlenül kerültek volna bele a történetbe. Nem volt életszerű, azt gondolom, és még ráadásul unalmas is volt a történetvezetés. Szóval ez volt a legnagyobb csalódásom.


6. Legnagyobb meglepetés.

A kép forrása

Az Éjszakai Cirkusz után szkeptikusan álltam egy teljesen új történethez, de Hála Istennek egy rendkívül aranyos és komoly témákat boncolgató történetet ismerhettem meg Glendy Vanderah Ahol az erdő a csillagokig ér című regényében. Többször olvasós kötet. 😊


7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).

A kép forrása

Számomra új szerző került be a kedvenceim közé. Igaz, hogy a könyvének csak egy részét olvastam az év első felében, azonban bizonyossággal állíthatom, hogy meggyőzött. George R. R. Martin fantáziája és képzelőereje messze felülmúlja egy átlag emberét, hiszen csak így alkothatta meg a Trónok Harca világát. Nagyon tetszik a történetvezetése és a fogalmazása is, és nem állok meg az első általa írt könyvnél. 😊


8. Legújabb könyves szerelem.

Attól félek, konkrétan ilyet nem tudok ebbe a kategóriába sorolni. Több olvasmányom tetszett ebben a félévben, de szerelem nem alakult ki egyik könyvvel sem. 


9. Legújabb kedvenc karakter.

A kép forrása

Egyik főszereplőt választottam az Ahol az erdő a csillagokig ér című könyvből, mégpedig Jo-t. Hihetetlenül erős nő, nem csak a leküzdött betegsége miatt, hanem képes megtalálni az életében az értelmet, ami miatt élhet, és meglátja a jót másokban. Az a törődés, amelyet Ursa felé kimutatott, több volt annál, mint amennyit egy nő egy bajba jutott kislánynak adhat. Nagyon megszerettem, és szívesen olvasnám tovább a közös történetüket, hiszen eddig nem volt az életük egy habostorta, és csak a történet végére alakult ki igazán az örömük.


10. Egy könyv, amin sírtál.

A kép forrása

Ritka és megmagyarázhatatlan kötelék fűz azokhoz a könyvekhez, amelyek képesek megsiratni. Nem új olvasás, viszont J. K. Rowling a Harry Potter és a félvér herceg egyetlen bizonyos jelenete a legvidámabb pillanataimban is képes kicsalogatni a könnyeket és szomorúságot belőlem. Sosem tudom megállni, és ha századik alkalommal is olvasnám el azt a jelenetet, akkor is sírva pislognék az elmosódott mondatokra.


11. Egy könyv, ami boldoggá tett.

A kép forrása

Egy másik kedvenc írónőm, Leiner Laura 40 nyári nap című könyve szebbé tette a napjaimat. Az igaz, hogy nem került maga a könyv a kedvenceim közé, ettől függetlenül boldog voltam, hogy olvashattam a legújabb történetét. 😊


12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.

A kép forrása

Idén láttam Jamie McGuire Gyönyörű sorscsapás című regényéből készült filmet, és ezután döntöttem úgy, hogy elolvasom a teljes sorozatot. A film számomra egyáltalán nem volt csalódás. A színészek első pillantásra nem illettek bele a szerepekbe, viszont szerintem nagyszerűen megoldották, és teljes beleéléssel tudták átadni a könyvekben megismert karaktereket a filmvásznon.


13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.

Nem vagyok egy értékelés író könyvmoly, ami talán furcsa is lehet, tekintve, hogy próbálkozom az írással is. Megmagyarázni sem tudom ennek az okát. Eddig idén a moly.hu weboldalon 3 könyv értékelését tettem közzé, és ez nagyon kevés a teljesen elolvasott 23 könyvhöz képest. Viszont ez az alulmaradás az értékelések szempontjából nem csak ebben az évben jellemző. Mégis választottam a 3 közül egyet, amelyet ide kattintva el is olvashatsz. 😊


14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).

A kép forrása

Nehéz a választás, hiszen több borító nagyon elnyerte a tetszésemet. Végül a fenti könyv borítóját választottam, amely ajándék volt a páromtól.


15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Húha, ez a bejegyzés nagyon hosszúra sikeredne, ha az összeset felsorolnám. 😊

A sok közül példának néhány könyv:

  • George R. R. Martin - Trónok Harca sorozata
  • Papp Dóra - Rúnatánc
  • Colleen Hoover - Velünk kezdődik
  • 12 új Miss Marple sztori
  • Harry Potter - Varázsalmanach
  • Tom Felton - Túl a varázslaton
  • Stephanie Garber - Volt egyszer egy összetört szív

Neked milyen olvasmányokkal telt az első féléved? 📚😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése